Facebook sprawdzi czy klienci chodzą do sklepów stacjonarnych i co tam kupują

11Facebook przygotował nowe narzędzie pozwalające sprawdzić, czy użytkownicy serwisu kupili produkt, którego reklamę niedawno widzieli. Nowe API śledzi zachowania zakupowe dzięki połączeniu z systemami CRM reklamodawców.
Zadaniem nowego narzędzia jest wykrycie, którzy internauci dokonali zakupu w fizycznych lokalizacjach lub przez internet produktów, których reklamy niedawno widzieli na Facebooku. Z Facebookiem współpracują już firmy dostarczające CRMy sprzedawcom. Są to IBM, Index, Invoca, Lightspeed, LiveRamp, Marketo oraz Square.

Nowe API pozwala także sprawdzić, którzy konsumenci odwiedzili punkt sprzedaży facebookowego reklamodawcy, ale nie dokonali zakupu. Posłużą do tego dane o lokalizacji dostarczane dzięki GPS, beaconom lub danym o logowaniu do sieci Wi-Fi i łączeniu z siecią internetu mobilnego.

Podobne narzędzie swoim reklamodawcom dostarcza już Google. Firmy, które wykupują reklamy AdWords mogą śledzić na podobnej zasadzie jak w wypadku nowego narzędzia Facebooka, którzy odbiorcy komunikatów reklamowych odwiedzili punkty sprzedaży i/lub dokonali zakupu.

Facebook twierdzi, że anonimizuje dane o swoich użytkownikach, zatem reklamodawcy nie poznają dokładnej tożsamości klientów, lecz dostaną dane demograficzne i ilościowe. Z drugiej strony, nie wprowadzono możliwości „wypisania” się przez użytkowników ze śledzenia aktywności offline w sklepach.

12Innym narzędziem, które Facebook zaoferował reklamodawcom, jest lokalizator sklepów. Do przekazu reklamowego będzie można dodać również informacje o lokalizacji najbliższego punktu sprzedaży, a Facebook pokaże użytkownikowi jak do tego punktu dotrzeć.
Źródło: http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/facebook-sprawdzi-czy-klienci-chodza-do-sklepow-stacjonarnych-i-co-tam-kupuja,52759.html