Numery telefonu do obsługi klienta – jak dodzwonić się na infolinię?

Numery telefonu do obsługi klienta – jak dodzwonić się na infolinię

Bardzo często napotykamy na problemy, które potrzebujemy rozwiązać natychmiast. Zwykle dotyczą kłopotów z abonamentem na telefonie komórkowym, czy też zakładania konta w banku lub innych, bardziej lub mniej skomplikowanych formalności. Jeśli nie mamy możliwości, by udać się do punktu obsługi klienta, warto skorzystać z infolinii.

Każda firma daje nam możliwość skorzystania ze wsparcia konsultanta przez telefon. My nie zawsze korzystamy z tej opcji, a przecież dzięki temu będziemy w stanie rozwiązać wiele swoich problemów w dosłownie kilka minut i o każdej porze dnia, ponieważ infolinie działają całodobowo. Warto jednak dowiedzieć się, czy numery te są darmowe czy też za taką rozmowę będziemy musieli zapłacić.

Najpopularniejsze numery na infolinię

Zwykle numery telefonu do obsługi klienta rozpoczynają się na 0-800, 0-801 lub 0-804. Każda firma może wykupić dla siebie taki początek numeru i spersonalizować go według własnych potrzeb. Z infolinii korzystają praktycznie wszystkie przedsiębiorstwa. Wystarczy spojrzeć chociażby na opakowanie chusteczek higienicznych, a znajdziemy tam numer, pod który można zadzwonić w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości.

Ciekawostką jest fakt, że numery te mogą przekierowywać dzwoniącego na różne inne numery – zarówno stacjonarne, jak i komórkowe. Dla korzystającego z infolinii jest to jednak niezauważalne, ale znacząco ułatwia pracę wielu firmom, ponieważ mogą one rozdysponowywać rozmowy np. do najbliższego oddziału firmy.

Czy korzystanie z infolinii kosztuje?

Ponieważ utrzymanie infolinii wymaga regularnych opłat abonamentowych, firmy mogą – choć nie muszą – nakładać opłaty na połączenia. W przypadku numerów rozpoczynających się na 0-800 rozmowa z obsługą klienta jest bezpłatna – bez względu długość trwania oraz na to, czy połączenie wykonywane był oz telefonu stacjonarnego czy komórkowego. Jeśli chodzi z kolei o numery zaczynające się na 0-801 oraz 0-804, opłata może być naliczana za każdą minutę połączenia lub za jeden impuls (wtedy stawka jest jedna bez względu na długość trwania rozmowy). Koszty są również dzielone między dzwoniącego i firmę. W przypadku połączeń pomiędzy operatorem komórkowym i stacjonarnym, rozkładają się po połowie. Opłaty mogą się różnić także od pory dnia czy też dnia tygodnia, jak również cyfr, które znajdują się po początkowym 0-801 oraz 0-804. Najczęściej opłata wynosi ok. 20-49 groszy za minutę połączenia.