Jak wybrać najlepsze słowa do pozycjonowania?


Artykuł przygotowany wspólnie z firmą Enterso – http://enterso.pl.


O tym, że w dzisiejszym świecie dobre pozycjonowanie strony jest absolutnie kluczowe dla skuteczności reklamy, nikogo nie trzeba przekonywać. Aby jednak koszty poniesione przez nas z tego tytułu zwróciły nam się w postaci poszerzenia grona klientów powinniśmy poświęcić trochę uwagi doborowi właściwych słów kluczowych. Poniżej spróbujemy odpowiedzieć na pytanie zawarte w tytule w sposób jak najbardziej konkretny i wyczerpujący.

Znaleźć niszę

Podczas doboru słów kluczowych nie warto sięgać po rozwiązania oczywiste. Pozycjonowanie na frazę, która nasuwa się automatycznie, jak „usługi finansowe”, „kredyty hipoteczne” czy „mechanika samochodowa” oznacza konkurowanie z podmiotami, które na rynku znajdują się już od bardzo dawna a ich budżety na reklamę, również internetową, przekraczają kilkuletnie dochody większości małych firm. Aby tego uniknąć należy poszukać frazy niszowej, która jednak może być często wyszukiwana. Np. łatwiej będzie pozycjonować stronę na hasło „naprawa skrzyni biegów” niż „mechanika samochodowa”. Jeszcze łatwiej będzie z frazą „naprawa skrzyni biegów w Volkswagenach” itp.

Postawić się na miejscu klienta

11

Zawsze należy pamiętać o tym, że z naszych usług nie będą korzystać specjaliści w dziedzinie, którą się zajmujemy, ale raczej laicy dla których pomoc fachowca okaże się niezbędna. We frazach kluczowych w żadnym wypadku nie należy używać specjalistycznych określeń, podejdźmy do tematu tak, jakby nasza wiedza na dany temat była znacznie bardziej ograniczona niż w rzeczywistości. Dobrym pomysłem jest poproszenie o pomoc znajomych lub rodziny, którzy z naszą branżą mają do czynienia wyłącznie z punktu widzenia klienta – zaproponowane przez nich frazy mogą okazać się znacznie bardziej użyteczne niż stworzone przez doświadczonego specjalistę.

 

 

Pozycjonowanie lokalne

Warto również zainwestować w pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu Google powiąże naszą firmę z lokalizacją w której się znajduje. Przy pozycjonowaniu lokalnym należy dobierać frazy np. z nazwą miasta lub dzielnicy, np. „sklep rowerowy Olkusz”, albo „księgarnia Widzew”. Taką formę pozycjonowania oferuje firma Enterso.

Narzędzia

Jeśli nawet sami nie mamy pomysłu na słowa kluczowe, możemy skorzystać z narzędzi które znajdziemy w internecie. Obsługa owych narzędzi nie należy do szczególnie trudnych, choć warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z instrukcją tak, aby zmaksymalizować efekt. Jednym z takich narzędzi jest google keywords planner – aplikacja o tyle godna zaufania, że sygnowana marką najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.